floorenroos.reismee.nl

De schrik van Delhi

Van amsterdam naar Delhi
Maandagochend was het dan zover: we vertokken via Zurich naar Delhi. Na een lange reis kwamen we rond 01.00 uur 's nachts aan in een totaal andere wereld. Nadat we onze bagage hadden afgehaald, kwamen we in een aankomsthal met honderden Indiers met naambordjes. Gelukkig vond Roos direct ons 'mannetje'. Als een idioot reed onze chauffeur naar het hotel, maar deze bleek natuurlijk volgeboekt te zijn. We werden overgeplaatst naar een ander hotel.

Welkom in Delhi

De volgende dag leek het ons handig om gelijk een treinticket te regelen om naar de volgende stad te reizen. We waren er al op voorbereid dat het lastig zou zijn: het bleek een hel te zijn. Zodra we dichtbij het station kwamen, verwees een ' vriendelijke' man ons door naar een zogenaamde Tourist Office. Daar bleek telkens dat de trein vol was en we beter een auto met prive-chauffeur konden nemen - tegen een belachelijke prijs. Na anderhalve dag waren we de verhalen over de volgboekte treinen en belachelijke reisvoorstellen zo zat, dat we onze tickets door een Tourist Office hebben laten boeken. Hoewel we wisten dat we veel te veel betaalden, waren we blij dat we van het gezeik af waren. 's Middags besloten we naar het Ghandi-park te gaan. Het park was een oase in de drukke, chaotische, stinkende stad waar je non-stop toeterende riksja's (driewieltaxi's), brommers, bussen en auto's hoort. Aan de kant van de weg zie je overal zwervers en bedelaars waarvan je je afvraagd of ze dood of levend zijn. Aangezien we onze treintickets bij een Tourist Office hadden geregeld, kregen we woensdag een prive-chaufeur (ja, we hadden echt teveel betaald ;-) die ons naar mooie plekken in Delhi bracht: een tempel, het Ghandi-museum, Lodi Gardens en de India Gate.

Van Delhi naar Jodhpur
Om 20:40 vetrokken we met de nachttrein naar Jodhpur, een iets kleiner plaatsje (1 miljoen inwoners) in de westelijke streek Radjasthan. Na een bijzondere treinreis kwamen we donderdagochtend aan op het station van Jodhpur. De stad is minder druk - een echte opluchting - maar nog ranziger dan Delhi. Wel zie je hier veel meer koeien midden door de stad lopen. Gelukkig hebben we een fijn hotel gevonden. 's Middags hebben we genoten van een heerlijke Indiase lunch.

De volgende ochtend maakten we een safari-tour met de manager van het hotel en twee aardige backpackers uit Berlijn. We zijn met een jeep richting de woestijn gereden waar we langs verschillende stammen reden. De veganistische stammen voelen zich een met de natuur en gebruiken dan ook helemaal geen natuurproducten. De vrouwen van deze stammen dragen hele grote neusringen. Tijdens de tocht met de jeep hebben prachtige dieren in het wild gezien zoals antilopen. ' s Middags zijn we beide ziek geworden van de 'heerlijke' lunch van de dag ervoor. Vrijdag stond dan ook in het teken van bed en toilet. Floor is inmiddels gelukkig opgeknapt, Roos nog niet helemaal.

Maandag vertrekken we naar Agra (Taj Mahal), daarna gaan we naar Varanasi (de heilige stad aan de Ganges, waar iedere Hindoe hoopt te sterven) en dan door naar Kathmandu (Nepal).
We verblijven iets korter in India dan we gepland hadden dit door het gedoe met de treintickets.

Currypasta

Hey luite,

Welcome in Asia! Als je niet aan de slingerpoep, stank en warmte kan wennen. Dan zul je nog niet geacclimatiseerd zijn. Van de totale chaos naar de rust in Nepal. Heel veel plezier, niet te scherpe curry's eten!

Greetzz Laurens

Laurien

Haha, het avontuur is begonnen dus? ;) Roos, gaat het inmiddels weer wat beter? Hoop het! Zetten jullie de foto's ook nog ergens neer? ben zeer benieuwd! veel plezier en vooral succes ;)!

kus, Laurien

Jaap

Ha Roos en Floor, probeer me te verplaatsen in jullie eerste chaotische ervaringen. Doet me denken aan de overgang van Lochem naar Cairo, maar volgens mij is dit nog niets bij wat jullie meemaken. Geniet en dat gedoe met die darmen enzo was toch wel gekomen dus dat heb je alvast gehad.
Liefs, Jaap

Anthony

Wat een verhalen,.... nu al.

Veel plezier in ieder geval! Ik lees jullie avonturen met plezier!

Liesbeth

Hi Roos en Floor,

Lekker HOT and zweterig een nieuwe wereld ingereist.
Geweldig en spannend.

Laat je niet "afschrikken"... Door de, nu voor jullie TE overweldigende, manier van omgangsvormen/ cultuur.

Elke Traveller On a Shoestring wordt per definitie direct opgelicht, getting sick...-meerdere keren- en raakt de weg kwijt in "het oerwoud" van onduidelijke structuren.

Tip... (mijn travelling experience)
_Informeer bij zoveel mogelijk backpackers, dus niet 1, die ter plekke wat langer aanwezig zijn of waren. Het reisboek Lonely Planet (ik ga ervan uit in jullie bezit) is nooit -kan ook niet- up to date.
_Log bij internetplekken in op forums van je reisplekken/doel (super handig)
_Bij twijfel over het reisdoel (kan tenslotte zo maar snel veranderen toch?) overleg goed.. en blijft de twijfel... NIET doen.
_ ennuh... je wordt eerder opgelicht/beroofd door een mede reiziger dan door a local. Zegguh ze...
Gewoon goed opletten en niet te snel van vertrouwen zijn...

Verbazing en genieten ... dag in dag uit...

Good luck !

Ermie en Mart

Hey Lieve Roos en Floor,

Wat een verhaal zeg!! Wij vinden het zo'n apart idee dat jullie 'dichtbij' maar ook weer 'verweg' zitten... (snappie?!)
Wij hebben inderdaad van andere mensen ook over die 'scamp' gehoord! Die jeeptoer en de stammen die julllie tegen zijn gekomen tijdens de toer, klinken ons wel erg speciaal!
Geniet ervan (ook al lijkt dat niet altijd even makkelijk)!

Laat je niet uit het veld slaan door die gasten!
Jullie hebben in ieder geval Nepal in het vooruitzicht...dat is een oase van rust (schijnt;-) )

Liefs Mart en Ermie

Marisca

He Roos en Floor, fijn wat van jullie te horen. Geniet en leer van jullie reis, dikke kus Maris

Annie

Arme schatjes! Wat naar van de schijterij en andere chaotische smeerzooi :-S Hoop dat jullie desondanks verder wel een leuke tijd hebben in India!
Knuffies van Annie & Joor

Danielle

Hallo lieve Roos en Floor!

Fijn om wat van jullie te horen! Roos, word maar gauw weer beter! Ik ben benieuwd hoe Nepal is!

Liefs, Danielle (en Fred)

fons

even wennen, in die andere wereld. En dat in ieder opzicht. Maar in ieder geval ben je aangekomen, en begin je de weg te kennen. En dat is heel wat. Misschien dat buiten Delhi het wat makkelijker is om treinkaartje te kopen.

We leven met je mee.

elise

ik schrok bij de titel oh jee, wat zullen ze beleefd hebben? Heerlijk om even mee te reizen in een TOTAAL andere wereld! Wen-se!
Geniet van jullie verhaal!! nederland blijft gewoon nederland, you know. het is wel zonnig af en toe, het regent niet (joepie) en de temp is aangenaam (2 dagen geleden nog storm, maar dat avontuur vergeet men weer snel)
Liefs xxlies

Popko

Ro en Flo,
jullie maken wel een hoop mee zeg, maar moet houden: ik ken geen collega-ING die zonder darmfeestje uit India gekomen is. Ik hoop dat jullie het verder goed naar je zin hebben,
gr
popko

Hetty

Toch aan de diarree. Jammer ik hoop dat het de reis niet al te veel bederft. Een vriendin van mij die juist uit India terug gekeerd is, vond de lijkverbrandingen in Varanasi het indrukwekkendst van heel India. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Groten,
Hetty

Nico

Je kunt maar meteen goed beginnen!! Dehli (chaos), je laten tillen (kaartjes) en shitterij (lunch). Hierna ben je tegen veel bestand zullen we maar zeggen. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen. En bedenk maar zo(tegelwijsheid):een dag zonder fout is als een ei zonder zout.
gr Nico&Moniek

Henk

Hoi lieve Roos en Floor,

ben erg blij met jullie eerste levensteken. Ik had niet anders verwacht dan dat jullie het druk, heet, stinkend, en moeilijk zouden vinden. Een dag flink aan de diarree hoort er ook bij. Ik hoop dat jullie snel aan de ongemakken zijn gewend, ik zag al een paar prima tips om daar snelheid mee te maken in de andere reacties, en dat jullie daarna ook kunnen genieten van al het mooie van dit land. Heel veel liefs, Henk en Renate.

Lenie

Hoi Floor en Roos,

Leuk al iets van jullie te vernemen. Tja, een vuurdoop: cultuurshock en fysiek ongemak. Jullie wisten het, maar meemaken is anders. Ik kan je geruststellen mijn Indiaase vriendin, die ooit in Delhi woonde, wordt ook gek van alles wat daar gebeurt als ze daar komt en heeft evengoed met corruptie e.d te maken. Ook al weet ze beter de weg dan een toerist.
Wij wensen jullie iets meer rust en geluk, maar wel avontuur, in de volgende stad.
We blijven het volgen. Lieve groeten, Dick en Lenie

Sophia

Het klinkt als een ware cultuurschok, van het schone Nederland waar je af en toe wordt aangesproken door een zwerver voor een euro en de NS naar een chaotisch Delhi waar je over de zwervers struikelt en de treinen voor toeristen altijd volgeboekt zijn.

En wat heerlijk om mijn maandagochtend te beginnen met een berichtje van jullie :-) Hou je goed, geniet en laat gauw meer horen (en zien) :-)

Femke

Hey gasten!
Goed om te horen dat het gaat zoals het hoort te gaan op een verre reis in vreemde contreien ;)
Wat moet het raar zijn om van het ene uiterste (smerige stad) in het andere uiterste (woestijn met alles wat erij hoort) te stappen.
Blijf iig genieten, ik blijf aan jullie denken!

Veel liefs, Femke

wieteke van riet

hey daar
gelukkig te lezen dat jullie nog in leven zijn!!!!ha ha
een dikke kus uit italie
zus

Rogier

Joooo, dat klinkt allemaal erg lekker! :) Goed om (tussen de regels door) te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet ervan! Gr. R.

Oma

Ik geniet erg van jullie verhalen en het is allemaal wel heel spannend. Goed dat jullie samen zijn om de problemen op te lossen. Ik zie met belangstelling uit naar de volgende berichten. Goede reis! Oma.

Edith van Eijndhoven

altijd al de droom gehad om rondgereden te worden door privé-chauffeur... en het gebeurt jullie meteen in India!
mooi verhaal, ben benieuwd naar het vervolg, tot dan,
Edith

Rein

lieve floor en roos wat een start hebben julliie al gemaakt met dit avontuur. ik zou er zelf wel bij willen zijn. leuk om het te lezen. ben zelf met edith op la palma geweest wat erg leuk was=en heerlijk warm. Ik hoop dat jullie veel bijzondere/mooie dingen gaan zien en meemaken. geniet er van heel veel liefs en een dikke zoen rein

annemarieke

Hoi.
Gaaf om te lezen van de chaos.
Herkenbaar als je ineens in een andere wereld bent.
Volg vooral je gevoel, vertrouw je iets of iemand dan er voor gaan.De bevolking wil absoluut iets aan de toetisten verdienen,maar zullen je vaak toch als gast behandelemn,
|Alleen in gebieden waar mensen echt aan het overleven zijn dan "voel je je niet welkom".
blijf vooral genieten en neem ORS mee.
groetjes en een dikke knuffel, Annemarieke

edith

En al in Nepal aangekomen?? denk aan de cola light he!
dikke kus Ee

frieda

ha die floor en roos

ik ben net twee dagen terug uit sri lanka en heb alweer heimwee als ik jullie verhalen lees!!
die chaos en maar wachten is heel herkenbaar en hoort zo bij azie

alhoewel china veel minder heeft
regel daar wel je ticket voor treinen meteen,want zit snel vol!!

want doen jullie zo de hele dag?
en genieten jullie van al het lekkere eten??

hier is het nu koud en ik ben op mijn werk
jonge mensen helpen die teveel aan de alcohol en drugs zijn
die zie je daar ook wel he??

dikke knuffel en nog heel veel moois

Jurre

Ha die Roos en Floor,

Gaaf om te lezen wat een avontuur allemaal echt super leuk! Leuk om jullie verhalen te lezen
ben benieuwd naar de volgende.

Geniet van het avontuur!

Liefs Jurre

santje

Ik ga over 2 weken naar India, ik bereid me goed voor!!!