floorenroos.reismee.nl

Tussenstop in Cambodja en vakantie in Thailand

Zuid-Laos
In Vientiene hebben we bij aankomst direct een visum voor Cambodja geregeld. Gelukkig was de ambassade nog (10 minuten!) open. In Vientiene zijn we 3 dagen gebleven. Vientiene is een grote stad, maar niet heel interessant. In de hitte hebben we de belangrijkste tempel van Laos bezocht (Phat That Luang), bier gedronken in een ‘Beer Garden' en gebowld. De laatste avond in Vientiene namen we een nachtbus naar het zuiden van Laos. s' Ochtends om 7:00 uur kwamen we aan in Pakse, waar we direct een bus naar Don Det (4000 Islands) hebben genomen. Dit is het zuidelijkste puntje van Laos. Don Det is een klein, prachtig eilandje met veel boeren, dieren en hier en daar een toerist. We vonden er snel een mooie bungalow met een terrasje en twee hangmatten aan de Mekong. Helaas hadden we iets te weinig geld bij ons, waardoor Floor helemaal terug moest naar het vaste land (geen bank of pinautomaat en slechts een paar uur per dag electriciteit op het eiland). De drie dagen op Don Det hebben we veel gerelaxed, gefietst naar het buureiland, watervallen bezocht en lekker gegeten en gedronken. Een keer was het gerecht van Floor zo scherp, dat hij een half uur niet kon praten. En dat zelfs na onze culinaire avonturen in China! Op Don Det hebben we ook nog kunnen genieten van ‘Lao Lao': een rijst-wiskey die elke bar zelf stookt. Met honing en limoen smaakt het net als lemonade, alleen vergeet je dan al snel dat het ruim 50% alcohol bevat! Gelukkig hebben we het zonder kater ervan afgebracht.

Tussenstop in Cambodja
Vanaf Don Det hadden we vervoer geregeld naar de grens van Cambodja. Met een boot en twee opgevoerde scooters scheurden we naar de grens. Ook deze grensovergang was weer erg vaag. Met onze backpacks op de rug liepen we van het ene kantoortje naar de andere. Overal moesten we geld betalen voor onze stempels in onze paspoorten. Na veel gedoe kwamen we - met een personenauto vol Cambodjanen en goederen - aan in Stung Treng. In Stung Treng was het extreem heet en het plaatsje stelde niet veel voor. Gelukkig kwamen we 2 geweldige mensen uit Engeland tegen waar we verder mee zouden gaan reizen. De volgende dag zaten 13 uur in de bus en kwamen we ‘s avonds - met een blauw achterwerk - aan in Seam Riep. Samen met Charlie en Michelle zijn we op zoek gegaan naar een guesthouse. We besloten al snel om in Cambodja alleen Seam Riep aan te doen. Er was hier veel te doen en we hadden het erg gezellig met z'n vieren. We hebben uiteraard Angkor Wat bezocht, dat was geweldig. Ook hebben we gezwommen in een zwembad, veel gewinkeld, elke avond met z'n vieren uit eten geweest, gestapt én natuurlijk (om 1:45 ‘s nachts!) Nederland-Italie gekeken.

Op het strand in Thailand
Nadat we afscheid namen van Charlie en Michelle, zijn we door gegaan naar Bangkok. Dit keer hadden we gelukkig geen visum nodig. Rond 20.00 uur kwamen we aan in het centrum van Bangkok. Wat een drukte! In het toeristische Khao San Road vonden we een klein slaapkamertje. Na een paar uurtjes slapen stapten we om 4:30 uur weer in de bus richting het eiland Koh Tao. Sinds we in Thailand zijn lijkt het net alsof onze zomervakantie begonnen is. Het is hier erg toeristisch, duurder en alles is pico bello geregeld. Iedereen spreekt hier Engels en alles staat op een folder. Op Koh Tao was het helaas slecht weer en kreeg Roos erg last van haar buik. Gelukkig is dat inmiddels bijna over. Door de regen hebben we niet op het strand gelegen en zijn we na 2 dagen doorgevaren naar Koh Phangan.
Inmiddels zijn we op Koh Phangan. Dit eiland is een stuk groter en het weer is heerlijk. Elke dag wat uurtjes op het strand en ‘s avonds lekker eten. Vanacht (waarschijnlijk) Nederland-Roemenië en morgenavond de beruchte Full Moon party. Waarschijnlijk gaan we hierna terug naar Bangkok en trekken we nog even het binnenland in.

Het aftellen is wel echt begonnen: 10 juli vliegen we via Zurich terug naar Nederland waar we op 11 juli ‘s ochtends aankomen in Amsterdam. Daarvoor plaatsen we nog wel een berichtje over ons laatste avontuur in Thailand.

Nienke

Ha Floor en Roos,

Gaan jullie nog naar de westkant van Thailand? Krabi en Ko Phi Phi zijn nl ook meer dan de moeite waard!

Geniet van jullie laatste weken!

Groetjes, Nienke

Annemarieke

Hoi.
Niet te veel nadenken over de toekomst, je bent nu nog lekker weg.
Ik vind dat jullie een geweldig avontuur aan het beleven zijn en blijf het met veel genoegen volgen.
Groetjes en veel liefs

rein

Mooie foto's en wat een mooie plekken waar jullie geweest zijn. Geniet volop van de "vakantie' en ga nog niet aftellen (dat doe ik wel). Heel veel liefs, Edith en Rein.

Noor

Floor die niet kon praten vanwege scherp eten?! Respect!!

Wat gaat de tijd al weer snel he? Nog een klein maandje en dan zijn jullie weer bij ons! Kijken jullie daar al naar uit of is het vooral jammer dat het er al weer bijna op zit? Nou, geniet nog maar extra goed van de komende dagen!

Dikke kus!

Annie

Hai schatjes,
Wat een bijzondere verhalen weer allemaal!
Grappig detail is dat m'n vriendinnetje Marlies (wiens reismee site ik jullie destijds stuurde) ongeveer 2weken achter jullie aan reist qua plekken. Lees veel over dezelfde plekken ;-)

X

wieteke

liefies
geniet geniet geniet!!
hou van jullie
x

Methilde

Heerlijk heerlijk!! Geniet nog van de laatste weken! Zon, zee, strand en alcohol!!

Dikke kus Methilde

Anneleen

Hé hallo!! Leuk om jullie verhalen te lezen, zo te zien hebben jullie het nog steeds prima naar jullie zin! Jammer alleen van af en toe een buikprobleempje hier en daar, maar gelukkig snel weer over! Geniet nog van jullie laatste weekjes!! Dat het nog maar hele mooie mogen worden! Groetjes, Anneleen

Fons

Wat een fantastische verhalen. Net terug van de eigen vakantie krijgen we opnieuw zin. Geniet van de laatste weken!

Hanna

Blijf er nog een paar weekjes van genieten en daarna wil ik alles live horen!!

Dikke kus xx

Nico

Stik jaloers heb ik jullie avonturen zitten lezen. Prachtig hoe jullie samen het avontuur tegemoet treden. En geniet nog heel veel van het hele lange laatste gedeelte van jullie reis. lfs Nico

Lenie

Fijn dat alles -op enkele kleine probleempjes na- min of meer volgens plan verloopt. De foto's geven een goed beeld, heel mooi. Ben toch ook benieuwd naar de details.

Lieve groeten van Dick en Lenie

Hetty

Ik weet niet wie van jullie de stukjes schrijft maar het is erg leuk om te lezen. De foto's van de tempel zijn zeker die van Angkor Wat. Ik dacht ze te herkennen van de foto's van Mart en Ermie. Nog veel plezier de laatste dagen!!

frieda

ha die floor en roos

blijf nog maar even daar ...want nederland is in diepe rouw!!!
ze zijn gister ingemaakt door de russen!!!
het was bar en boos nederland was aanzienlijk slechter

ik zie duizend maal liever het oranje van de twee monniken op die mooie fotoo van jullie
hier is alles oranje geweest en voor miljoenen geld is er spul gekocht
dat wordt vandaag weer weggegoooid
als je in landen als thailand,laos etc komt en je maakt de armoede mee....dan snap je niets van die oranje-gekte en al die onzinnige zooi
het is ook wel duidelijk dat ik niet zo,n fan van voetballen ben!!!!

dat gaat wel snel 11 juli
als het effe meezit ...dan zie je andre op het vliegveld
die vertrekt dan naar thailand /laos

de fotoos zien er geweldig uit en het water loopt weer eens uit mijn mond...als ik jullie zie eten!!!
heerlijk...

hoop jullie verhalen snel eens te horen en nogmaals...geniet tot de laatste dag
blijven jullie tot de 11de in thailand??

dikke knuffel

frieda

Jurre

Geweldig verhaal en wat een mooie foto's!
geniet er nog even van!

Mart en Ermie

hey Lieve mensen,

Beetje laat van reactie, maar we komen net terug uit Frankrijk... We hebben het erg leuk en lekker gehad!!!
Wij zijn nu echt aan het aftellen tot jullie terug komen!
Kijken er echt naar uit, het is al zo lang geleden dat we jullie gezien hebben. We missen jullie nu echt wel...
Maar geniet nog van de laatste weken, denk nog niet te veel aan thuis...

Liefs Mart en Ermie

Nicopa

He jullie wereldgenieters
Ookal zijn jullie heeeeeeeeeeeel ver weg, ik wil jullie laten weten dat Mirte en Bas een dochter hebben gekregen en ze heet Luka (uitspreken als Luuka)Ze is de 25e geboren. Na een zware bevalling gaat het nu goed met moeder vader en kindje en dus ook met de kersverse oma en opa.
lfs Nicopa

Liesbeth

Zucht... onze reis-avonturen roman is bijna uitgelezen.
Nog een paar bladzijdes om te genieten...