floorenroos.reismee.nl

Verder op avontuur in Nepal

Kathmandu: bars, blackjack, tempels en raften
De afgelopen 2 weken in Nepal hebben we veel gedaan. De eerste paar dagen hebben we wat rondgelopen in Kathmandu om een indruk te krijgen van de stad. In Thamel (het touristische centrum) hebben we gewinkeld en elke avond een drankje gedronken in de vele pubs.
Een avond zijn we naar het casino geweest, dit was werkelijk hilarisch! Na een uurtje rouletten kregen we aardig dorst, maar aan de bar bestellen lukte niet. De barman keek ons vreemd aan en wees ons weer terug naar de speeltafels. Al snel kregen we door dat je het drinken kon bestellen bij de gastvrouwen: gratis! Alle soorten drank, complete gerechten en zelfs pakjes sigaretten waren gratis. We hebben tot diep in de nacht ge-blackjacket met Chinezen, Arabieren en Indiers en zijn zelfs met winst, en redelijk aangeschoten, naar ons hotel gegaan. De rest van de week in Kathmandu hebben we tempels bezocht, in het park gelegen en dorpen rondom Kathmandu bezocht.

Pushpatinath en Bothe Kosi

Een van die dorpen maakten echt indruk op ons: Pushpatinath. Deze plaats is een van de heilige steden voor de hindoes (wereldwijd). De Bagmati is een heilige rivier, zoals de Ganges in Varanasi, waar 24 uur per dag hindoes gecremeerd worden. Nadat we een crematie 'live' zagen, doken er jongens de rivier in om sieraden van de overledene uit het water te vissen. Volgens onze gids was dat heel normaal. In het dorp leven 'heilige mannen': een soort monikken die sober en volledig voor het hindoe-geloof leven. Er is zelfs een heilige man die al 30 jaar op enkel koeienmelk leeft.
Vorige week hebben we 2 dagen geraft op de Bhote Kosi. De eerste dag begon het tijdens het raften hard te regenen en was het vooral koud en zwaar. Die nacht sliepen we in een tentje naast de rivier. Dag 2 maakte alles goed: heerlijk weer, prachtige omgeving en een spannende raft-trip.

Royal Chitwan Park: 932 km2 ongerepte jungle

Na de raftingtrip zijn we nog 2 dagen in Kathmandu gebleven. Daarna zijn we met de bus naar Chitwan gegaan. We verbleven in een resort net buiten het park. De eerste dag hebben we met een gids een wandeling door de jungle gemaakt. Jammer genoeg zagen we toen weinig dieren, maar het was leuk om door de wilde natuur te banjeren. 's Middags gingen we bovenop een olifant door de jungle: dat maakten een hoop goed! Neushoorns, pauwen, antilopen, gigantische herten, krokodillen, apen en veel soorten vogels zagen we in hun natuurlijke omgeving. Heel vreemd als je ze alleen achter de tralies gewend bent. De laatste dag hebben we een jeep-safari gedaan en gezwommen met een olifant. Vooral het laatste maakte het Chitwan Park - vooral voor Roos - geweldig!

Pokhara

Vanochtend zijn we met de bus naar Pokhara gegaan, een prachtige plaats aan een groot meer, tussen de bergen. Ook hier is net als in Kathmandu: 2 keer per dag is er op een ander tijdstip geen electriciteit. Zo staan we in een winkel of zitten we in een restaurant en flop!: je ziet geen klap meer. De komende dagen is het veiliger om hier te blijven in verband met de verkiezingen. De tweede democratische verkiezing van Nepal ooit, kan nog heel spannend worden. Als de moaisten te weinig zetels in de nieuwe regering krijgen, zullen ze geweld gaan gebruiken. Voor ons is Nepal nog steeds veilig, maar Kathmandu kunnen we de komende dagen beter vermijden.

We gaan naar China! Na flink wat twijfels op het laatste moment (taal barriere, chinezen spreken GEEN Engels) gaan we het avontuur toch aan. We vliegen op 19 april naar Chengdu, Zuidwest-China.

wieteke

lekkere duifjes van me!
leuk weer wat te lezen van jullie en ik kan er gewoon niet bij dat jullie allemaal van dit soort bizarre dingen mee maken superdepuperkoelman!! ben trots, mis jullie maar wens jullie vooral nog meer mooie verassingen toe (zwemmen met een olifant..nou klinken mijn italiaanse ijsjes ineens een stuk minder interessant ha ha)
ik ga volgende week een weekje survivallen in de grote stad amsterdam ook best leuk..
liefjes een hele dikke pakkert hou van jullie en verwacht wel een exotische naam voor die liefdesbaby die jullie gaan maken hi hi
xxx

rein

hallo wereldreizigers,

Wat een fantastisch avontuur... ongelofelijk wat jullie allemaal meemaken en doen Volgens mij passen jullie niet meer in nederland na deze reis, maar dat hoop ik natuurlijk niet Nepal is volgens mij een supervakantiebestemming. Ben heel erg benieuwd naar China. Hier is 't bijna voorjaar....Nu 9C Tja
Heel veel liefs Rein

edith

geweldig allemaal; super dat jullie het zo naar jullie zin hebben. ga zo door!!!
dikke kus

Oma

Wat maken jullie veel mee en wat kan je het goed omschrijven. Het is allemaal wel heel spannend en zo anders dan het leven hier in nederland. Maar het belangrijkste is dat jullie zo genieten, Want hoe moet ik me dat voorstellen, zwemmen met een olifant? En dan volgende week zaterdag naar China, weer een nieuw avontuur tegemoet. Ik wens jullie heel veel plezier, Oma.

marleen!

Lieve mensen!!!

Nu al echt een indrukwekkende reis!! Klinkt allemaal super!! Ben erg benieuwd wat jullie verhalen over china zullen zeggen!!! heel veel plezier nog een heel veel genieten!!!!

Dikke kus

Lenie

Wat een belevenissen allemaal. Jullie verhalen zijn beeldend genoeg om er een goede voorstelling van te krijgen. De afgelopen week vroeg ik me al af of jullie last zouden hebben van de verkiezingen. Volgens de berichten die ons hier bereiken is het inderdaad beter om niet in de buurt van de hoofdstad te verblijven. Geniet dus nog maar van al het moois in andere plaatsen van Nepal voordat je naar China reist.
Liefs Lenie

Noor

Wat gaaf, zwemmen met een olifant! Hebben jullie daar foto's van? Want die wil ik zien!!! En wat vet in die casino zeg! Deden ze dat hier in NL ook maar...

Veel plezier nog schatjes!
xx Noor

Mart en Ermie

Hey Lieverds,

Wat een gave dingen maken jullie mee... Echt geweldig!
We zijn nu alweer jaloers!!!!
Hier is het echt veel te koud, maar we zijn al wel weer aardig gewend! (veel te snel eigenlijk.)
We missen jullie echt wel... Over 3 maanden gaan we dik feesten!!!! Maar tot die tijd.... Genieten genieten genieten jullie!

Geniet nog van Nepal en veel plezier en 'point-it' succes in China!

Veel liefs xxx

Ps; En een pootje van Fred!

Roel en Maria

Hoi Floor en Roos,

We hoorden van jullie 'expeditie' toen Rein deze week belde. Wat heerlijk, 4 maanden op pad om de wereld, of een deel ervan, te verkennen.

We hebben met extra belangstelling naar jullie foto's van Nepal gekeken en hopen eind april / begin mei alles in 'levende lijve zelf te kunnen zien. Gaan denk ik een aantal zelfde highlights doen waarover jullie al hebben geschreven.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen in de komende periode. Waar gaan jullie heen na Pokhara en voor China?

Heel veel plezier en bijzondere ontmoetingen op jullie reis. Wij blijven jullie ervaringenvolgen.

Roel en Maria

Ton en Joke

Bijzonder verhaal.
Wij blijven jullie op de voet (nou ja op de voet) volgen.
Jullie kunnen je vast niet meer voorstellen wat kou is, wij wel. Maar misschien wordt het de komende dagen beter en dan...op naar Blokzijl. En de groetjes van Hettie.

Jaap

Geweldige verhalen. Zwemmen met een olifant, dat kan Pieter van den Hoogenband jullie niet nadoen, wellicht een trainingstip voor hem i.v.m. de olympische spelen. Geniet, ik vind het erg leuk om op deze manier een beetje mee te reizen.
Jaap

Hetty

Hoi Floor en Roos,

Mooie verhalen. Ik ben erg benieuwd naar juliie China ervaringen. Ik gan a.s. zatedag naar Assen waar een paar beelden van het Terracottaleger staan. Gaan jullie daar ook nog heen?
En natuurlijk neem ik aan, brengen jullie een bezoek aan de Chinese Muur.
Groeten,
hetty

Methilde

Roos synchroonzwemmen met een olifant! TE GEK!!! hahaha
Ik zou zeggen op naar China!

Liefs Methilde

Hanna

Zucht....zwemmen met een olifant...ik ben jaloers op jullie!!!!

xxx

Liesbeth

Wat kan ik aan al de eerdere racties nog toevoegen? Zwemmen met een olifant? Wauw... Ik ga sparen voor dezelfde backpackers-trip.
Ben heel benieuwd wat jullie gaan zien en beleven in China.
2 woorden in het chinees: tshi sji= graag gedaan en nihou= goedendag. Natuurlijk niet de juiste schrijfwijze :-)

Beso(kus) y(en) abrazo(knuffel)

Marisca

Hee rasechte gokkers,
Klinkt alsof jullie je plekje inmiddels hebben gevonden. Reizen is behalve soms vies en dat je lang moet wachten toch ook heel leuk he! Raften klinkt gaaf, ga maar lekker genieten de komende tijd.
Hier alles oke, veel aan het werk en ga eind april een week klimmen in Luxemburg met Oscar, heerlijk. Straks krijg ik eindelijk die schroeven in m'n kaak, duim maar voor me. He lieverds, enjoy en tot over een tijdje! Kus

Jurre

He Floor en Roos,

Geweldig hoor die leuke verhalen, wordt wel jaloers. Zwemmen met een olifant! super gaaf.
Geniet er van!

ELise

Jullie vliegen bijna naar CHina!!! Spannend hoor lieve schatten! Heel veel succes, plezier en overlevings-geluk haha!! Tsja, als je met engels al nergens komt daar? nou ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen. Met handen, voeten, keelgeluiden en gebaren kom je ook al een heel eind geloof mij haha! Veel geluk.
Denk aan jullie (vanuit een redelijk zonnig NL met af en toe een op-de-zomer-lijkende dag heerlijk) liefs xxx Elise

Renate

Dag lieve kindertjes ;-)
Eindelijk eens de tijd genomen om te reageren, want ik léés jullie verhalen natuurlijk wel en ik krijg ook de andere mail die jullie naar Henk sturen.
Het is echt G E W E L D I G wat jullie allemaal beleven en meemaken! Ik hoor het jullie later allemaal aan jullie kinderen en kleinkinderen al vertellen ... Wat is mijn leven toch sáái denk ik nu- en ook zo weinig spannend geweest zeg! Nou ja, you can't have it all, zeg ik maar. Ik geniet echter met volle teugen mee en zo is het net of ik ook een beetje op reis ben.
Mis jullie overigens wel hoor, want jullie zijn nu al 5 weken weg en het duurt ook nog ff voordat jullie weer terug zijn.
Ik stuur apart nog een berichtje voor prive-praat (niks belangrijks hoor, maar niet openbaar).
lieve groeten van een saaie, achterblijvende Renate!

Oma

Laatste berichten gelezen. Jullie maken heel wat mee, en ik vind het knap zoals jullie de problemen(want die zijn er echt wel) samen weten op te lossen.En ondertussen niet vergeten om te genieten van wat wel mogelijk is. Hoe is de temp. bij jullie? Hier is het steeds aan de frisse kant. Maar eens zal het wel echt voorjaar worden. Prettig weekend gewenst, Oma.

Esther

He Floor en Roos,
Vet man die avonturen! Echt stoer!
Leuk die verhalen te lezen!
Wordt helemaal jaloers, ik wil nu ook zo snel mogelijk weer op reis! :)

Veel foto's maken!
Geniet ervan,

kus Esther

frieda

ha floor en roos

wat een goed plan om naar china te gaan en wees niet bang....je kan er best veel engels praten en de chinezen willen altijd heel graag helpen
andre en ik zijn afgelopen september een maand in china geweest en ook in chengdu
wat een mooie stad en gaan jullie ook naar de panda beren
hoor graag als jullie weer thuis zijn
ben benieuwd wat jullie van dit mooie en gekke land vinden

jullie hebben wel veel meegemaakt in nepal en inderdaad ...wat een avonturen
vanavond gaan we een borrel drinken bij vader rein en ik zal er een op jullie pakken
tot horens maar weer

dikke knuffel